Известие

Collapse
No announcement yet.

Прекъсване 156 2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Прекъсване 156 2.4 JTD

    Здравейте колеги,
    Вече трета година карам красавицата от заглавието, доволен съм от нея, но в последно време се започна с очакваните номера. Да не оставям с грешно впечатление, изръчкал съм почти всички теми, пробвах и с търсачката, но точни симптоми като моите не видях ...
    За какво иде реч: Преди малко повече от месец започна да прихълцва и забива по време на движение, независимо от предавка и обороти. Имал съм случаи в които както карам с постоянна скорост 90 или 100 и забива муцуната изведнъж, все едно съм я изключил от контакт и след 2-3 сек. придърпва и тръгва И светват дюзите на таблото! В друг случай след първото палене сутрин, натискам педала на газта до половината и не се случва нищо! След като го смачкам до долу се оправя ... и пак светват дюзите на таблото! Това го прави и в движение.
    Закачихме я с един приятел на комп и изписа пластини или лентов кабел (нещо такова) на педала на газта и датчика на педала на съединителя. В началото мислих, че е дебитомер, но след проба с два-три броя се установи, че моя е читав, измихме го с препарат и го монтирахме обратно. Сменил съм масла и филтри и елиминирахме евентуална запушена горивна система като вариант.
    Има ли вариант да е от датчика на коляновия вал, защото от други теми колегите пишат, че диагнозата трудно го хваща? На мен като цяло ми намирисва точно на някакъв ел. проблем ... Скоро както я карах преди Царево с 160 (без никакви проблеми дотогава) ми направи впечатление как като тръсна през една бабуна, колата пак заби, дюзите светнаха и трябваше да смачкам газта до долу за да тръгне! И след като тръгна се усещаше как върви тегаво и с нежелание ... Някой имал ли е подобни на моите оргазми и как точно мога да се излекувам от тях?! И някакъв читав сервиз който да ме приеме с усмивка и точна рецепта за болежите ми?

    От Бургас съм
    sigpic

  • #2
    Има теми за точно твоя случай, ама явно не си ги открил. След като ти е изписало грешка от потенциометъра на газта, изобщо не е трябвало да ровиш повече.

    Проблемът ти се решава лесно - свали жабката и намери буксата която е на кабела от потенциометъра. Разкачи я, почисти я, накриви малко шахматно 6-те пластинки, напръскай с контактен спрей и ръчкай обратно. Аз след тая процедура вече година нямам проблеми, а преди това беше същото като при теб
    166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
    ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

    Comment


    • #3
      Ами ти си лесен,вече си видял грешката-потенциометър на педала за газта.Нов май е доста пари но много често се оправял чистене на буксата(зад жабката), потърси в темите.
      Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDmQ 200 к.с.

      Comment


      • #4
        Мерси за бързите отговори, отивам да ровя из кабеляците.

        А как точно да разбера коя е моята букса?
        sigpic

        Comment


        • #5
          To там няма много букси. Намира се по-навътре, малко над ЕКУ-то. Кабелът й е дебел и черен, а самата букса по спомени е бяла, с 6 извода.
          166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
          ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

          Comment


          • #6
            Да, колата си е написала какво я "боли".
            И при мен от предния месец, след едно друсане през Кърджали, като скоча в някоя копка и светва "дюзата" и пише грешка от потенциометъра.И днес пак го направи докато пътувах за Варна, ма то пътища ли са това.
            За сега не се отразява на вървенето и няма да чопля, а ще си карам почивката.На есен, като правя ТО-то, ще я прегледам и за това.
            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

            Comment


            • #7
              Tonov & stu, благодаря за реакцията и адекватните отговори. Колата полетя!

              ....

              Со здраве момци.
              Last edited by tonov; d.m.y г., 22:24.
              sigpic

              Comment


              • #8
                колега смени си и машинката на педала на съединителя , и ще видиш ,че нещата ще станат още по добре ,казвам го от личен опит
                alfa romeo 156 1.9 jtd

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от cuiceka Покажи съобщение
                  колега смени си и машинката на педала на съединителя , и ще видиш ,че нещата ще станат още по добре ,казвам го от личен опит
                  Това е хубав съвет и аз, макар и да ме мрази, ще му дам още един - с ФЕС може да си провери потенциометъра на педала на газта. Той се състой от две пътечки и ако след почистване на куплунга продължава да има прекъсвания, така ще ги хване
                  Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                  156 1.8TS 16V (01.2001)
                  147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                  0879369082

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от cuiceka Покажи съобщение
                    колега смени си и машинката на педала на съединителя , и ще видиш ,че нещата ще станат още по добре ,казвам го от личен опит
                    Мерси колега, ще го имам в предвид.

                    Нощния, от къде това умозаключение, че те мразя?
                    Това са екстри предназначени за специални хора, а ти просто си един от масовката ...
                    Мерси и за твоя съвет все пак, ще се възползвам и от него.

                    Без лоши чувства
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      И това според теб е мразене...?!
                      Много бързо вадиш заключения


                      За неразбралите - свалих жабката, разкачих навсякъде де що видях букса, напръсках с контактен спрей, събрах всичко по обратен ред и воала ... колата върви като нова!

                      Ако в този форум е модерно да се лаладжийства само за да се трупат постове, кажете - мноо съм добър в това

                      ... ама мисля, че не това е идеята.
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от zx12r Покажи съобщение
                        И това според теб е мразене...?!
                        Много бързо вадиш заключения


                        За неразбралите - свалих жабката, разкачих навсякъде де що видях букса, напръсках с контактен спрей, събрах всичко по обратен ред и воала ... колата върви като нова!

                        Ако в този форум е модерно да се лаладжийства само за да се трупат постове, кажете - мноо съм добър в това

                        ... ама мисля, че не това е идеята.
                        Все пак провери потенциометрите в графичен режим. А ако намекваш за лаладжийстване - то е прекалено много и понякой път и аз се включвам за да се развеселя, както в случая
                        Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                        156 1.8TS 16V (01.2001)
                        147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                        0879369082

                        Comment


                        • #13
                          Хубавото е, че само по някой път се включваш. Добре, че е рядко, че може и по-често
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment

                          Working...
                          X